I ena ringhörnan har jättefint renoverade 50 & 60 tals jänkare. Här pratar vi om bilar för minst 250 000:-. Matching numbers, originalskruv, original NOS tyg i de nyrenoverade inredningarna.
I den andra ringhörnan står festfolket. De ser endast sin jänkare som ett redskap, ett transportmedel under fylleslaget. Den gamla bilen används som dansbana, trumset, slagpåse och spyhink. Inte sällan ser det ut som att de gamla bilarna gått en Motalafinal.
Men vart tar den klassiska raggaren vägen? Han eller hon som älskar sin bil, som med de medel som finns, håller bilen rullande. Det kan fattas en del här och där. I brist på svetsar har man lagat lite tvivelaktigt. Men de skulle aldrig drömma om att dansa på sin stackars bedagade bil.
Originalrenoverarna och bilutställningarna vill inte ha in en massa raggarskepp. Med felaktiga hpd och spackelsprickor.
Festfolket tycker raggarna är mossiga töntiga puritaner, som bryr sig om skicket på bilarna och ägnar sig åt det som är passe'
Är den klassiska raggaren en utdöende släkte?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
När punkarna infiltrerade raggarbilarna
Alla de gamla ordningarna är ställda åt sidan och förvirringen är total. När jag växte upp så hatade raggarna och punkarna varandra,...
-
Alla de gamla ordningarna är ställda åt sidan och förvirringen är total. När jag växte upp så hatade raggarna och punkarna varandra,...
-
Nu har vi äntligen kommit fram till att A-traktorer bör kontrollbesiktigas i jämna intervaller, precis som en vanlig personbil. Då blir jag ...
-
Möjligheten att bygga egna bilar försvann 1970 när myndigheterna bestämde att alla nyregistrerade fordon skulle krocktestas. Under 12 år...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar